Αποκαλύφθηκε τι έκρυβε η λίστα Πέτσα

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποκαλύφθηκε τι έκρυβε η λίστα Πέτσα / 2 View / 07/07/2020

Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες ότι τεράστια ποσά της καμπάνιας για τον κορονοϊό μοιράστηκαν στους «ημετέρους» και τους «υποστηρικτές» της κυβέρνησης.

Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να δώσει στη δημοσιότητα τον πίνακα με τους αποδέκτες και τα ποσά που μοιράστηκαν τα ΜΜΕ από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς».

Με χαρακτηριστική καθυστέρηση και εν μέσω καυτής πολιτικής επικαιρότητας η δημοσιοποίηση των ποσών στον πίνακα των 1.232 μέσων ενημέρωσης αφήνει έκθετο τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα αλλά και την κυβέρνηση που φρόντισε να μοιράσει το ποσό χωρίς ουσιαστικά κανένα κριτήριο προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

«Η λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα (σ.σ. ο κυβερνητικός εκπρόσωπος) επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων τους ασκούν κριτική» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και προειδοποιεί «πως θα διερευνηθούν όλες οι πτυχές αυτής της υπόθεσης

Προς αυτή την κατεύθυνση, 50 βουλευτές (με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, την οποία συνυπογράφει και η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη) κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών ζητώντας την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των μέσων ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων».

Η λίστα Πέτσα «αποδεικνύει πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι άριστη στο μαγείρεμα» σχολιάζει ο Αλέξης Τσίπρας και με περιπαικτικό τρόπο φθάνει στο συμπέρασμα ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «έχει μια θέση στο επόμενο Master Chef».

Λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο

Από μια πρώτη ανάγνωση παρατηρείται αντιστρόφως ανάλογη κατανομή ποσών σε μέσα που έχουν χαμηλότερη κυκλοφορία και μικρότερο αριθμό εργαζομένων από άλλα μέσα.

Δεν είναι λίγες, τέλος, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ίδιος επιχειρηματίας ή οι ίδιες εταιρείες καρπώθηκαν σημαντικά ποσά, χωρίς να γνωρίζουν οι αναγνώστες τις «διαδρομές» και τις «συνδέσεις» των διαφορετικών μέσων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα του The Press Project που υπολογίζει ότι συνολικά δόθηκε λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο για την καμπάνια. Και ειδικά για την «Εφ.Συν.» σημειώνει: «Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα» είναι η πολύ μικρή, σε σχέση με άλλα ΜΜΕ, χρηματοδότηση που έλαβε η εφημερίδα (30.000 ευρώ για την έντυπη μορφή της και μόλις 10.000 για την ιστοσελίδα της) την ίδια ώρα που φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ με σαφώς μικρότερη απήχηση λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «Φιλελεύθερου» που λαμβάνει 60.000 ευρώ για την εφημερίδα (εβδομαδιαία) και 120.000 ευρώ για την ιστοσελίδα liberal.gr.