Αποτυχημένος ο θεσμός της Black Friday

by/ 0 Comments / 0 View / 02/12/2021

Αποτυχημένος αποδείχτηκε και φέτος ο θεσμός της Black Friday, ο οποίος εφαρμόστηκε για 7η συνεχή χρονιά στη χώρα μας. Η αποτυχία αυτή αποδεικνύεται πολλαπλώς. Πρώτον, διότι περισσότερα από 4 στα 10 καταστήματα δεν ενδιαφέρθηκαν καν να τον υιοθετήσουν. Δεύτερον, διότι ο τζίρος που επιτεύχθηκε ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με μια τυπική εργάσιμη ημέρα Νοεμβρίου. Τρίτον, διότι οι 8 στους 10 καταστηματάρχες που υιοθέτησαν τον θεσμό συμμετείχαν άλλοι για όλη την εβδομάδα της Black Friday και άλλοι και την επόμενη εβδομάδα, δημιουργώντας έτσι μια «γέφυρα» με την παραδοσιακή εορταστική περίοδο, την οποία φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές. Τέταρτον, διότι τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν ήταν ελκυστικά και πάντως ήταν τα μικρότερα σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν.

Ήδη η Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας αποτυπώνει τις απογοητευτικές εκτιμήσεις της ως προς τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2021”, με βάση σχετική έρευνα, βάσει της οποίας οι δύο στις τρεις εμπορικές επιχειρήσεις δηλώνουν πως οι πωλήσεις της φετινής Black Friday υστερούν από αυτές μιας τυπικής περιόδου του Νοεμβρίου, συν το ότι αποσπά τζίρο από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2021”, που περιέχει η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ), στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» εμφανίζονται ότι συμμετείχαν λίγο περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (και ειδικότερα το 56%).

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Μόνο δύο στις δέκα επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday”.

avgi.gr