Υστατη δικαστική μάχη πριν από τον πλειστηριασμό

by/ 0 Comments / 0 View / 09/07/2021

Αίτημα αναστολής του πλειοδοτικού διαγωνισμού για τα επτά μη πλόιμα αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας -μεταξύ των οποίων το Boeing 747 του Αριστοτέλη Ωνάση- εξετάζει σήμερα το πρωί το Ειρηνοδικείο Αθηνών. ● Το καταθέτει το Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο εκτιμά ότι η απόρριψή του ισοδυναμεί με εξευτελισμό της ιστορίας της Πολιτικής Αεροπορίας αφού ιστορικά αεροσκάφη θα βγουν ύστερα από τρεις ώρες «στο σφυρί» για μόλις 60.000 ευρώ!

Ως την ύστατη στιγμή, το Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ) συνεχίζει τον αγώνα του για τη διάσωση των ιστορικών αεροσκαφών που βρίσκονται στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και προορίζονται για το πρώτο Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας της Ελλάδας.

Πρόκειται για επτά μη πλόιμα αεροσκάφη (ένα Boeing 747, δύο Boeing 737, ένα Cessna 411, ένα Cessna 340, ένα Piper Navajo PA31 και ένα Hellenic Bac One Eleven), που μαζί με ακόμη 23.000 εκθέματα αποτελούν την ιστορική παρακαταθήκη της Ολυμπιακής και διασφαλίζουν να παραδοθεί στις επόμενες γενιές η νεότερη εναέρια πολιτιστική κληρονομιά. Ομως, η προσπάθεια του ΠΟΛΚΕΟΑ, που αριθμεί 7.200 μέλη (στη συντριπτική πλειονότητά τους συνταξιούχοι πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής και των θυγατρικών εταιρειών), κινδυνεύει να αποβεί άκαρπη μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

Το Ειρηνοδικείο Αθηνών έκανε δεκτό το αίτημα της Ελληνικό Α.Ε., του ΤΑΙΠΕΔ και του Ελληνικού Δημοσίου να βγουν σε πλειστηριασμό τα αεροσκάφη, για να μην καθυστερήσει η επένδυση της Lamda Development και δεν δέχτηκε κανένα από τα αιτήματα του ΠΟΛΚΕΟΑ: ούτε τη μεταφορά των αεροσκαφών σε παρακείμενο χώρο γύρω από τα χαρακτηρισμένα διατηρητέα κτίρια, για να αποτελέσουν μέρος του Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας, ούτε την απαγόρευση της κατάτμησής τους που, αν γίνει, θα είναι εγκληματική για το περιβάλλον, εξαιτίας του απεμπλουτισμένου ουρανίου που περιέχει το Boeing 747, το αεροσκάφος του Αριστοτέλη Ωνάση.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ προσέφυγε στον Αρειο Πάγο κατά της απόφασης του Ειρηνοδικείου, αλλά το ανώτατο δικαστήριο απέρριψε το αίτημα προσωρινής διαταγής αναστολής και σήμερα οι πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής δίνουν ακόμη μία δικαστική μάχη, ξανά στο Ειρηνοδικείο Αθηνών, με αίτημα την αναστολή του πλειστηριασμού. Αν το αίτημα απορριφθεί, όχι μόνο τα αεροσκάφη θα βγουν το απόγευμα «στο σφυρί» (14.00 – 18.00), αλλά με τιμή εκκίνησης 61.000 ευρώ για όλα, όταν η συνολική αξία τους αποτιμάται σε 1 εκατ. ευρώ.

«Η ιστορία της Ολυμπιακής, που σώζεται χάρη στις προσπάθειές μας, είναι συνδεδεμένη με την ιστορία της χώρας τον 20ό αιώνα και ο πλειστηριασμός των αεροσκαφών αποτελεί ένδειξη ασέβειας του πολιτισμού μας. Είδαμε την παρουσίαση του Marina Tower, αλλά η χώρα μας είναι γνωστή στα πέρατα του κόσμου για την ιστορία και τον πολιτισμό της, δεν έχει ανάγκη από Ντουμπάι», είπε ο πρόεδρος του ΠΟΛΚΕΟΑ, Βασίλης Τσατσαράγκος, κατά τη χθεσινή διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για το μείζον διακύβευμα, και χαρακτήρισε «εξευτελιστική» την τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού. Ηδη είναι γνωστό ότι υπάρχει ένας ενδιαφερόμενος για τον πλειοδοτικό διαγωνισμό και το ΠΟΛΚΕΟΑ εκτιμά ότι εκπροσωπεί τον επενδυτή.

Οι δικηγόροι του ΠΟΛΚΕΟΑ, Κώστας Παπαδάκης και Ευαγγελία Ξυπνητού, υπογράμμισαν «τις πλημμέλειες, παρανομίες και ακυρότητες κατά την προδικασία επίσπευσης του πλειστηριασμού» και κυρίως το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο λίγων εργάσιμων ημερών που είχαν στη διάθεσή τους για να ασκήσουν ένδικα μέσα. «Από τη στιγμή που δεν έγινε δεκτός από τον Ειρηνοδικείο ο όρος μη κατάτμησης των αεροσκαφών που είχαμε θέσει, ο ιδιοκτήτης τους μπορεί να τα καταστρέψει για να πουλήσει το σκραπ, πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων την ιστορία της Ολυμπιακής», τόνισε ο Κώστας Παπαδάκης.

Οσο για τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις περί διάσωσης των αεροσκαφών και τοποθέτησής τους στο Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας, ο Βασίλης Τσατσαράγκος ήταν κατηγορηματικός: «Η κυβέρνηση έμεινε στα λόγια. Συναντηθήκαμε πολλές φορές με την πολιτική ηγεσία, κυρίως με τον υπουργό Ανάπτυξης, αλλά η απάντηση είναι ότι πρέπει να προχωρήσει η εμβληματική επένδυση χωρίς να προκύψει κανένα ζήτημα. Ο επενδυτής αμφισβητεί το Μουσείο, δεν δεσμεύεται για τη δημιουργία του και, παρ’ όλο που αυτό προβλέπεται στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης της περιοχής, λέει ότι είναι στη διακριτική του ευχέρεια. Ζητάμε από την πολιτεία να θέσει όρια στον επενδυτή, επειδή εκείνη έχει την ευθύνη να διασφαλίσει την πολιτιστική κληρονομιά. Με αρνητικό πρόσημο καταγράφεται και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία αρνείται να υπογράψει την απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεώτερων Μνημείων για την κήρυξη των ιστορικών αεροσκαφών ως διατηρητέων. Είναι μνημειώδης η αδιαφορία του υπουργείου Πολιτισμού, που δεν απάντησε σε καμία από τις έντεκα επιστολές μας. Στείλαμε επιστολή στον πρωθυπουργό και τον καλούμε να παρέμβει την ύστατη ώρα».

Efsyn.gr