Οι… παρενέργειες από τις συγχωνεύσεις τμημάτων

by/ 0 Comments / 0 View / 15/10/2021

Διαλεκτή Αγγελή

Σε τηλεοπτική συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης κλήθηκε να μιλήσει για –τι άλλο;– το μπαράζ συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα, που έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ο κ. Κόπτσης, αφού χαρακτήρισε «επιμελημένο εξορθολογισμό» τις συμπτύξεις τμημάτων, υποστήριξε επιπλέον ότι «δεν πρέπει να κατασπαταλάται εκπαιδευτικό προσωπικό», επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά όλους όσοι υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται για να γλιτώσει το υπουργείο Παιδείας τις επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών. Όσο απαραίτητες κι αν είναι αυτές βέβαια, αφού σύμφωνα με στοιχεία, τα κενά στα σχολεία φτάνουν τις 6.000, ενώ μόλις ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές μετρούν ήδη 300.000 χαμένες ώρες μαθημάτων («Σε αναβρασμό γονείς-μαθητές για τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων και τις 300.000 χαμένες ώρες», «Εφ.Συν.», 14.10.2021).

«Δεν μπορεί να διορίζουμε 50.000 εκπαιδευτικούς και ξαφνικά να λέμε ότι υπάρχουν κενά!», είπε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου επιρρίπτοντας, όπως και η υπουργός λίγες μέρες νωρίτερα, την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς που παίρνουν άδειες. Το ερώτημα βεβαίως είναι πώς γίνεται να ισχύει κάτι τέτοιο, αφού φέτος περικόπηκαν οι άδειες ειδικού σκοπού σε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Ενώ, λοιπόν, πέρυσι εκπαιδευτικοί με χρόνια πνευμονοπάθεια, βαριές νευρολογικές παθήσεις, με σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια, μεταμοσχευμένοι ή με νεοπλασματική νόσο, έγκυες κ.ά. δικαιούνταν ειδική άδεια, φέτος αναγκάζονται να βρίσκονται εντός ακατάλληλων και πολυπληθών αιθουσών, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους. Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, οι άδειες ειδικού σκοπού θα χορηγούνται μόνο σε όσους για ιατρικούς λόγους δεν μπορούν να κάνουν το εμβόλιο.

Εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη και ότι «βρεθήκαμε και βρισκόμαστε όχι απλά σε επαφή με κοινό, αλλά μέσα σε τάξεις και σε πολυάριθμα τμήματα, πολλοί από εμάς δε, που ανήκουμε στη δευτεροβάθμια ή οι ειδικότητες της πρωτοβάθμιας, δουλεύουμε σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία, προκειμένου να καλύψουμε το ωράριό μας και τα κενά των σχολείων κι ερχόμαστε σε επαφή έως και με 500 διαφορετικά παιδιά και 2, 3 ή και περισσότερους συλλόγους διδασκόντων την εβδομάδα».

Την ειδική προστασία των εγκύων ζητούν επίσης με επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας περίπου 300 αναπληρώτριες/αναπληρωτές, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ). Όπως επισημαίνεται, μελέτες έχουν δείξει ότι η πιθανότητα των εγκύων να μολυνθούν από τον νέο κορονοϊό και να νοσήσουν πιο σοβαρά είναι κατά 70% μεγαλύτερη σε σχέση με άτομα της ίδιας ηλικίας του γενικού πληθυσμού, ενώ τονίζεται ότι οι αναπληρώτριες, εργαζόμενες σε εκπαιδευτικές δομές, δεν έχουν άλλο δικαίωμα άδειας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους –ακόμα και σε περίπτωση επαπειλούμενης κύησης– πέραν της άδειας τοκετού 56 ημέρες πριν από αυτόν. Βάσει των παραπάνω, οι έγκυες εργαζόμενες εκπαιδευτικοί καλούν το υπουργείο να προχωρήσει σε ειδική διάταξη ούτως ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία, η ακεραιότητα και η ζωή των ίδιων και των εμβρύων που κυοφορούν.

Το ζήτημα έφερε στη Βουλή με σχετική ερώτηση η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, ερώτηση η οποία δεν έχει ακόμη απαντηθεί.

Πάντως, το υπουργείο δε φαίνεται να συμμερίζεται την εύλογη ανησυχία των εκπαιδευτικών, αφού πάλι χθες ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης είπε ότι «φέτος υπάρχουν εμβόλια», δείχνοντας να βάζει τέλος στην οποιαδήποτε συζήτηση επί του θέματος.

efsyn.gr