ΗΣΑΠ / Στα σκουπίδια ο μισός στόλος των συρμών του Ηλεκτρικού

by/ 0 Comments / 1 View / 03/02/2022

Παροπλισμένος βρίσκεται σήμερα ο μισός στόλος των συρμών του ΗΣΑΠ, με αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις δρομολογίων που παρατηρούνται τις τελευταίες μέρες αλλά και σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, εντείνοντας παράλληλα τα φαινόμενα συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Από τους συνολικά 45 συρμούς που βρίσκονται στο δυναμικό του ΗΣΑΠ, σε λειτουργία βρίσκονται μόλις 22 με 25 συρμοί, που εξυπηρετούν τα δρομολόγια του Ηλεκτρικού, καθώς τα υπόλοιπα βρίσκονται παροπλισμένα λόγω ελλιπούς συντήρησης και βλαβών που δεν αποκαθίστανται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Με τον μισό στόλο του ΗΣΑΠ στα… σκουπίδια, δεν μπορεί κανείς να εκπλήσσεται από το γεγονός ότι μόλις 8 συρμοί κατάφεραν να εκτελούν δρομολόγια την περασμένη βδομάδα με τον χιονιά, οπότε κατέρρευσε συνολικά ο κρατικός μηχανισμός αντιμετώπισης ακραίων φαινομένων.

Για να δικαιολογήσει μάλιστα η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. την ανικανότητα να ανταποκριθεί στις έκτακτες συνθήκες, μετακύλησε την ευθύνη στους εργαζόμενους, καταδεικνύοντάς τους ως υπεύθυνους για τις τεράστιες καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω «αδυναμίας προσέλευσής τους στην τεχνικοεπισκευαστική βάση» προκειμένου να διορθώσουν τις βλάβες των συρμών λόγω του χιονιά.

Η πραγματικότητα ωστόσο είναι διαφορετική, όπως δηλώνει στην ΑΥΓΗ ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Παναγιώτης Κοντογιάννης, καθώς «όχι μόνο όλοι οι εργαζόμενοι, ηλεκτροδηγοί, τεχνίτες και σταθμάρχες ήταν στη θέση τους υπό συνθήκες πολικού ψύχους, αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν και τη λανθασμένη εκτίμηση των υπευθύνων, που ανάλωσαν όλες τις δυνάμεις βάζοντας τα τρένα να πηγαινοέρχονται πάνω-κάτω στις γραμμές επί 24ωρης βάσης στο βόρειο κομμάτι του δικτύου για να κρατηθεί ανοιχτό προκαλώντας σοβαρές βλάβες στους γερασμένους συρμούς που δεν είχαν και με τι να αντικατασταθούν»!

Και πώς να βρεθούν συρμοί, αφού η παλαιότητα του στόλου και η τεράστια έλλειψη ανταλλακτικών έχουν στείλει στα αζήτητα τα μισά τρένα και τα άλλα μισά στα όρια λειτουργίας τους, την ίδια στιγμή που το πρόγραμμα ανακατασκευής των συρμών, το οποίο ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής παρέλαβε από τον Χρ. Σπίρτζη, βρίσκεται δυόμισι χρόνια μετά ακόμη στην αρχική διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να υλοποιηθεί (και αν) μόλις τελειώσει η πανδημία.

Οι ενέσεις που επιχειρεί η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. με τη μεταφορά 2-3 συρμών του μετρό στις γραμμές των τρένων τις ώρες αιχμής είναι ανεπαρκείς, καθώς η λύση για τον πρόεδρο των εργαζομένων θα ήταν «άμεσα η προμήθεια ανταλλακτικών για να επισκευάσουμε παροπλισμένους συρμούς και η δρομολόγηση αγοράς επιτέλους νέων τρένων σε έναν στόλο που διαθέτει συρμούς του 1984»…

avgi.gr