Κραυγή αγωνίας από τους Μουσικούς: Στο 65-70% οι μη επιδοτούμενοι του κλάδου

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κραυγή αγωνίας από τους Μουσικούς: Στο 65-70% οι μη επιδοτούμενοι του κλάδου / 2 View / 23/04/2020

Νέα ανοιχτή επιστολή -απάντηση προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη  στέλνει ο Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, αφού η ρύθμιση της σχετική ΚΥΑ αφήνει τους περισσότερους εκτός του ειδικού επιδόματος.

Ο Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος καταγγέλλει πως με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης για τις προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος ειδικού σκοπού η μεγάλη πλειονότητα των εργαζομένων του κλάδου εξαιρείται.

«Οι ματαιώσεις συναυλιών και παραστάσεων, ξεκίνησαν από το τέλος Φεβρουαρίου με την ακύρωση όλων των εκδηλώσεων της Αποκριάς και στη συνέχεια ακυρώνονταν καθημερινά όλες οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να είναι πάρα πολλοί οι συνάδελφοι που δεν έχουν εργαστεί μέσα στον μήνα Μάρτιο» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

«Ζητούμε, έστω και τώρα, ουσιαστικό διάλογο και πραγματική λύση του προβλήματος, με γνώμονα την ίση μεταχείριση των πολιτών όπως άλλωστε προβλέπεται από τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας» τονίζει ο Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος .

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του Συλλόγου Μουσικών Βορείου Ελλάδος

Προς:

Τον Πρωθυπουργό κύριο Μητσοτάκη,

τους Υπουργούς Εργασίας κύριο Βρούτση,

Οικονομικών κύριο Σταϊκούρα,

την Υπουργό Πολιτισμού κυρία Μενδώνη,

την Γ.Γ. του Υπουργείου Εργασίας κυρία Άννα Στρατινάκη.

Αξιότιμοι κυρίες, κύριοι.

Στην από 26/03/2020 τρίτη επιστολή μας με αποδέκτες τον Πρωθυπουργό και τους Υπουργούς Εργασίας, Οικονομικών, Πολιτισμού, Ανάπτυξης και τους υφιστάμενους αυτών, διατυπώσαμε με σαφήνεια τις παρατηρήσεις – αιτήματά μας σε σχέση με τις

προϋποθέσεις λήψης του επιδόματος ειδικού σκοπού, που είχατε εξαγγείλει για τον κλάδο μας.

Επιγραμματικά οι τρεις βασικές τροποποιήσεις που αιτούμασταν και συνεχίζουμε να αιτούμαστε είναι οι παρακάτω:

α) Να συμπεριληφθούν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου που δεν έχουν συμπεριληφθεί, (δηλαδή οι μονοήμερες ή ολιγοήμερες συμβάσεις και αυτές που έχουν λήξει πριν από τις 20 Μαρτίου). Οι μουσικοί που εργάζονται σε διαφορετικούς χώρους άλλες ημέρες κάθε εβδομάδα συνάπτουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου μικρής διάρκειας με αποτέλεσμα να εξαιρούνται.

β) Να διευρυνθεί το χρονικό όριο που έχει τεθεί (1 έως 20 Μαρτίου) για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, για όλες τις προσλήψεις αορίστου και ορισμένου χρόνου.

Με τη ρύθμισή σας για τις προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος ειδικού σκοπού η μεγάλη πλειονότητα των εργαζομένων του κλάδου μας εξαιρείται. Οι ματαιώσεις συναυλιών και παραστάσεων, ξεκίνησαν από το τέλος Φεβρουαρίου με την ακύρωση όλων των εκδηλώσεων της Αποκριάς και στη συνέχεια ακυρώνονταν καθημερινά όλες οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να είναι πάρα πολλοί οι συνάδελφοι που δεν έχουν εργαστεί μέσα στον μήνα Μάρτιο.

γ) Να συμπεριληφθούν  οι μουσικοί και καθηγητές μουσικής  που εργάζονται με εργόσημο.

Ουσιαστικά ζητάμε ίση μεταχείριση με όλους τους εργαζόμενους της χώρας.

Κατανοώντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση, εδώ και ένα σχεδόν μήνα καθημερινά ζητούμε διάλογο.

-Κοινοποιήσαμε το πρόβλημα στα αρμόδια Υπουργεία.

-Πραγματοποιήθηκαν ερωτήσεις στη Βουλή από το σύνολο των Κομμάτων της αντιπολίτευσης και από Βουλευτές της συμπολίτευσης.

-Κοινοποιήσαμε το πρόβλημα στα ΜΜΕ.

-Συλλέξαμε υπογραφές στήριξης όπου προσυπογράφουν τα αιτήματά μας περίπου 2000 καλλιτέχνες, με προεξάρχοντες τους σημαντικότερους ομότεχνούς μας στη χώρα.

Η απάντηση που λάβαμε σε όλα τα παραπάνω, είναι ότι θα συμπεριληφθούν σύμφωνα με την ΚΥΑ της 21/04/2020 όσοι έχουν λάβει το εποχικό βοήθημα το 2019, δηλαδή με βάση τις ημέρες ασφάλισης του 2018. Στην ουσία δηλαδή ένας πολύ μικρός αριθμός εργαζομένων του κλάδου.

Ερωτούμε λοιπόν:

Α) Πως είναι δυνατόν να κριθεί η επαγγελματική υπόσταση και η οικονομική ανάγκη με βάση τα στοιχεία 2018, ενώ η κρίσιμη περίοδος που εσείς θέτετε στις αρχικές προϋποθέσεις, είναι αυτή του Μαρτίου του 2020; Που ούτε και αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική.

Για όσους ξεκίνησαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα από την 01/01/2019 τι πρόβλεψη υπάρχει;

Β) Σύμφωνα με τις βεβαιώσεις που έχουν χορηγήσει οι Σύλλογοι Μουσικών, οι δικαιούχοι του συγκεκριμένου επιδόματος δεν ξεπερνούν τους  χίλιους. Ο λόγος είναι ότι υπολογίζονται μόνο οι ημέρες ασφάλισης από ζωντανές εμφανίσεις, οι οποίες είναι λιγότερες των ημερών ασφαλίσεως από μαθήματα ή ηχογραφήσεις, (που είναι και το σύνηθες) και έτσι επιδοτείται με το εποχικό επίδομα ένα πολύ μικρό ποσοστό του κλάδου. Επίσης εξαιρούνται όσοι έχουν επιδοτηθεί με ταμείο ανεργίας από 01/09 έως 30/11/2019 ή ήταν στρατευμένοι την ίδια περίοδο.

Έχετε γνώση επ’ αυτού;

Γ) Γιατί δεν γίνεται διάκριση στο τύπο σύμβασης (αορίστου, ορισμένου χρόνου) στις προσλήψεις του 2018 και γίνεται επιλεκτικά μόνο για τον Μάρτιο του 2020;

Δ) Δεν έχει την δυνατότητα το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Εργασίας που ασχολείται με το θέμα, να συγκρίνει τον αριθμό των δικαιούχων του εποχικού επιδόματος  που καταβλήθηκε το 2019, με τον αριθμό όσων εργαστήκαν ανά μήνα το πρώτο τρίμηνο του 2020, με όλους τους τύπους συμβάσεων και σύμφωνα με τον κωδικό ενσήμου, για να βγάλει ασφαλή και πραγματικά συμπεράσματα;

Ως Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουμε και χωρίς ουσιαστική πρόσβαση στα στατιστικά στοιχεία του ΕΡΓΑΝΗ, καταφέραμε να έχουμε μία σαφή εικόνα για το ποσοστό των μη επιδοτούμενων, το οποίο και τοποθετούμε στο 65-70% του συνόλου.

Το ίδιο ποσοστό λήξης συμβάσεων ορισμένου χρόνου φανερώνει και το στατιστικό φύλλο του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για τον Δεκέμβριο του 2018. Το πόνημά μας αυτό, σας στο έχουμε κοινοποιήσει στις 20/04 και σας το επισυνάπτουμε ξανά.

Οι εργαζόμενοι του καλλιτεχνικού χώρου είναι βέβαιο ότι θα είναι οι τελευταίοι που θα επανέλθουν στην κανονικότητα, όποια θα είναι αυτή.

Ζητούμε, έστω και τώρα, ουσιαστικό διάλογο και πραγματική λύση του προβλήματος, με γνώμονα την ίση μεταχείριση των πολιτών όπως άλλωστε προβλέπεται από τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας.

Ομοίως η ενωσιακού αλλά και εσωτερικού δικαίου διάσταση του ζητήματος που δημιουργεί η επίμαχη ρύθμιση είναι κρίσιμη: Σε ό,τι αφορά τους μουσικούς ορισμένου χρόνου η δυσμενής διάκριση σε βάρος τους είναι κραυγαλέα. Η ίση μεταχείριση μεταξύ συμβάσεων ορισμένου και αορίστου χρόνου σε ό,τι αφορά τη χορήγηση του επιδόματος ειδικού σκοπού είναι βασική υποχρέωση της Πολιτείας από την οδηγία 70/1999 και τα προεδρικά διατάγματα μεταφοράς της στο ελληνικό δίκαιο, το π.δ. 81/2003 και 164/2004. Η κυβέρνηση δεν επιτρέπεται να χρεωθεί με μια τόσο κραυγαλέα παραβίαση του ενωσιακού αλλά και του εσωτερικού δικαίου, που οδηγεί τους μουσικούς σε απόγνωση εν μέσω μεγάλης υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, η οποία στερεί από αυτούς τα μέσα στοιχειώδους βιοπορισμού.