Δεν θέλουν να δέχονται ΑμεΑ τα ιδιωτικά σχολεία

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεν θέλουν να δέχονται ΑμεΑ τα ιδιωτικά σχολεία / 21 View / 28/07/2017

Ο Σύνδεσμος των Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), με μια επιστολή που ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου χαρακτήρισε «απαράδεκτη», εξέφρασε την άρνηση των ιδιωτικών σχολείο να δεχτούν ΑμεΑ! Ο Κώστας Γαβρόγλου ζήτησε να επιστραφεί το έγγραφο ως «υπηρεσιακώς απαράδεκτο».

Ο υπουργός παιδείας διεμήνυσε ότι ο δημόσιος λόγος που επιλέγει ο ΣΙΣ για να εκφράσει τις θέσεις του είναι απαράδεκτος και έρχεται σε παραφωνία με το εξαιρετικό κλίμα του διαλόγου κατά την ακρόαση των φορέων της Εκπαίδευσης χθες στη Βουλή.

Χαρακτηριστικά, ο Γαβρόγλου τόνισε: «Αυτό το καλό κλίμα που κυριάρχησε μάλλον ως ‘απειλή’ το εξέλαβαν τα ΜΜΕ και γι’ αυτό σήμερα δεν υπάρχει τίποτα σχετικό με την χθεσινή συζήτηση. Σαν να μην έγινε τίποτα. Όμως επιβάλλεται και σήμερα και αύριο να ακολουθήσουμε το χθεσινό κλίμα, να διατηρηθούν χαμηλοί τόνοι και να ακουστούν επιχειρήματα».

Από την μεριά τους, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων χαρακτηρίζουν τη φοίτηση των ανάπηρων παιδιών σε ιδιωτικά σχολεία ως «σοβιετικού τύπου νομοθέτηση» και «μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού».

Ανακοίνωση σχετικά με το Υπόμνημα του Συνδέσμου των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων για τις διατάξεις του νέου εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου εξέδωσε και η ΟΙΕΛΕ.

Αναλυτικά:

«Το σύνολο της κοινωνίας με έκπληξη και οργή διάβασε το Υπόμνημα του Συνδέσμου των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων για τις διατάξεις του νέου εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου. Το λιβελογράφημα αυτό δυστυχώς αποδεικνύει όσα η Ομοσπονδία καταγγέλλει τόσα χρόνια. Ότι, δηλαδή, μια μικρή ομάδα που δυστυχώς εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες έχει ακραία αντικοινωνική συμπεριφορά, η οποία δεν έχει μόνο ευτελή οικονομικά κίνητρα, αλλά φθάνει σε όρια κοινωνικού ρατσισμού.

Δεν μας ξενίζει. Οι ιδεολογικοί απόστολοι της θεωρίας του Φρήντμαν και του Φον Χάγιεκ που εφαρμόστηκε πρώτα στη Χιλή του δικτάτορα Πινοσέτ και εν συνεχεία έχει βυθίσει στην οικονομική κρίση, στην αβεβαιότητα και στην κοινωνική αναταραχή ολόκληρο το δυτικό κόσμο, βαφτίζουν ό, τι δεν τους συμφέρει «Σοβιετία».

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΡΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ; ΚΙ ΟΜΩΣ…

Έχουμε κατ’επανάληψη τονίσει ότι δεν είναι όλοι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ίδιοι. Πολλά ιδιωτικά σχολεία παρέχουν σημαντικό κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο, ενώ σέβονται τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων σ’ αυτά. Δυστυχώς όμως υπάρχει μια μικρή ομάδα ακραίων φανατικών που δυσφημεί το χώρο και βλάπτει σοβαρά την Παιδεία. Μια ομάδα που διακηρυγμένα από το 2010 έχει βάλει ως στόχο την εγκαθίδρυση ενός άγριου καθεστώτος ασύδοτης αγοράς στο σύνολο της εκπαίδευσης με μαθητές-πελάτες και εργαζόμενους-είλωτες, μια εκπαιδευτική Μπανανία. Στην προσπάθειά τους αυτή απολάμβαναν ισχυρή στήριξη από συγκεκριμένους πολιτικούς και μηντιακούς κύκλους, με αποτέλεσμα να έχουν αναπτύξει την αλαζονική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει όσους πιστεύουν ότι με κάθε τρόπο, θεμιτό και αθέμιτο, η βούλησή τους θα υλοποιηθεί.

Να σε τι αντιδρούν οι ακραίοι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών:

Στο τέλος του πάρτι με τους παράνομους τίτλους. Αυτό ενοχλεί αυτούς που έχουν αναγάγει σε ύψιστη αρχή τη μετατροπή της γνώσης σε εμπορικό είδος και των σχολείων σε πολυκαταστήματα και ονειρεύονται τα σχολεία να μοιράζουν πτυχία επ’ αμοιβή. Ποιος ξεχνά, αλήθεια, ότι το 2014 ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών κατάθεσε μήνυση (!) κατά του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ, επειδή είχε το «θράσος» να καταγγείλει τα αίσχη με τους παράνομους τίτλους στην Κομισιόν; (Κάποια στιγμή ας μας πει ο ΣΙΣ τις θέσεις του για το homeschooling και την απονομή τίτλων σε μαθητές που δεν φοιτούν καθόλου στην τάξη, όπως συμβαίνει και σήμερα σε κάποια ιδιωτικά σχολεία).

Στην εγγραφή μαθητών παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία. Είναι φανερό ότι ο ΣΙΣ έχει άλλα σχέδια για την Παιδεία που θυμίζουν ακραίες, ολοκληρωτικές λογικές «καθαρότητας» οι οποίες αγγίζουν τα όρια του κοινωνικού ρατσισμού. Δεν θέλουν τα παιδιά αυτά στα σχολεία τους, για να μην «χαλάσει» η ειδυλλιακή εικόνα ενός ομογενοποιημένου κοινωνικά μαθητικού πληθυσμού. Και, δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά. Το έχουν ξανακάνει, όταν αρνήθηκαν την πρόταση της ΟΙΕΛΕ για να δεχτούν στα ιδιωτικά σχολεία τα παιδιά των προσφύγων.

Εμείς απευθύνουμε ένα ειλικρινές ερώτημα στο σύνολο των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Σας εκπροσωπούν, άραγε, οι απόψεις αυτής της μικρής ομάδας ανθρώπων; Σε όσους από εσάς έχετε φιλοξενήσει προσφυγόπουλα, έχετε προσφέρει φιλανθρωπικό έργο, έχετε αναγνωριστεί για την εκπαιδευτική και κοινωνική σας προσφορά, πώς ακούγονται οι ακραίες και αντικοινωνικές τους αντιλήψεις που επισύρουν δικαιολογημένα την μήνι των πολιτών;

Τελικά, είναι χρήσιμο που εκδίδει αυτές τις ανακοινώσεις ο ΣΙΣ. Είναι καλό ο κόσμος της εκπαίδευσης και η ελληνική κοινωνία να βλέπουν και να κρίνουν».

Συγκεκριμένα, το υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων έχει ως εξής:

Για το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις»

(άρθρα 70 παρ. 1 α και β και 71 παρ. 2 α, β και 3)

Στο Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις» που θα εισαχθεί στην Ολομέλεια προς συζήτηση την 31η Ιουλίου, ο υπουργός Παιδείας, με το δυσερμήνευτο και αδικαιολόγητο ιδεοληπτικό μένος του κατά των ιδιωτικών σχολείων, περιλαμβάνει και θέματα που τα αφορούν.

Με μία δικονομικά αμφισβητήσιμη και ηθικά έωλη νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 71 παρ. 3) και προκειμένου να προκαταλάβει αποφάσεις των τακτικών δικαστηρίων, δίνει αναδρομική ισχύ (από 6-9-2016) σε αποφάσεις υπηρεσιακών συμβουλίων του Δημοσίου, που στήθηκαν ή θα στηθούν για να απορρίψουν προγενέστερες καταγγελίες συμβάσεων εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Η αντισυνταγματική αυτή διάταξη διατυπώθηκε αρχικά στην εν λόγω ρύθμιση ως «αληθής έννοια των διατάξεων[…]», βιάζοντας βάναυσα κάθε έννοια λογικής και δικαίου. Στην παρούσα εκδοχή, όμως, η διατύπωση άλλαξε και στις προγενέστερες αυτές αποφάσεις αποδίδεται αναδρομικά «απόλυτη ακυρότητα».

Φυσικά η ρύθμιση αυτή είναι το έλασσον, όταν έχει ήδη νομοθετηθεί (παρ. 9 του άρθρου 30 του ν. 682/1977, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 56 του ν. 4472/2017 και ισχύει) η σύσταση κατ’ όνομα «ανεξάρτητης επιτροπής», αποτελούμενης από τακτικούς δικαστές (Πρωτοδίκες) και αρμοδιότητα τον έλεγχο νομιμότητας και καταχρηστικότητας καταγγελιών συμβάσεων εργασίας.

Η επιτροπή αυτή ήδη συστάθηκε με την ΥΑ υπ’ αριθμ. 101482/Ν1/16-6-2017 και παρά την επίφαση αντικειμενικότητας στη σύστασή της, αφήνει πολλά ερωτήματα να πλανώνται αναπάντητα. Ενδεικτικώς αναφέρουμε: Προς τι η θεσμοθέτηση ενός μηχανισμού «παρα-Δικαιοσύνης», αφού τα αρμόδια τακτικά δικαστήρια υπάρχουν και λειτουργούν σωστά (εκτός αν υπάρχει αμφισβήτηση επ’ αυτού από τον υπουργό Παιδείας); Τι περισσότερο θα εισφέρουν στην απόδοση δικαιοσύνης τα μέλη της επιτροπής με τις αποφάσεις τους πλην του a priori επηρεασμού της τακτικής Δικαιοσύνης και της αποθάρρυνσης προσφυγής σε αυτήν;

Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.»

Ας μας πληροφορήσει ο κύριος υπουργός πόσους κτηριολογικούς ελέγχους διεξήγαγε ο ΕΟΠΠΕΠ στα δημόσια σχολεία σχετικώς με την ευκολία πρόσβασης σε αυτά μαθητών με αναπηρία, ποια είναι τα ευρήματά του και πώς προτίθενται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου του να τα αντιμετωπίσουν.

Έχει, επίσης, αντιληφθεί ο κύριος Υπουργός ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπερ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Αντί, λοιπόν, να εισάγονται νομοθετικές ρυθμίσεις που δεν επιλύουν πραγματικά προβλήματα, ας προχωρήσει ο κύριος Υπουργός σε τέτοιες αλλαγές που να επιτρέπουν στα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, να οργανώνουν τα προγράμματά τους και τις τάξεις τους με τρόπο ευέλικτο, παιδαγωγικά ορθό και, εν τέλει, αποτελεσματικό για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητάς τους.

Τέλος, σχετικώς με το ζήτημα του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών (άρθρο 70 παρ. 1 α και β) θα συμφωνούσαμε ότι πρόκειται για αναχρονιστικό κατάλοιπο που έχει χάσει τη σημασία του. Ωστόσο, επειδή μιλούμε για την διαπαιδαγώγηση ανήλικων μαθητών, επισημαίνουμε ότι η κατάργησή της διαγωγής οφείλει να αντικατασταθεί από Κανονισμό Λειτουργίας, όπου η κάθε σχολική μονάδα, δημόσια ή ιδιωτική, θα ορίζει το πλαίσιο αρχών και κανόνων που θα διέπουν τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, ώστε να τους γνωρίζουν οι μαθητές και οι γονείς τους.

πηγή: Νέα Σελίδα