«Αποκτήματα» Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών από τη συλλογή Αγορών – Δωρεών, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Αποκτήματα» Ομαδική έκθεση σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών από τη συλλογή Αγορών – Δωρεών, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα / 18 View / 28/02/2018

Η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι.Κατσίγρα παρουσιάζει την έκθεση «Αποκτήματα», με έργα σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών από τη συλλογή των Αγορών – Δωρεών της Συλλογής της, στο αίθριο του 1ου ορόφου. Πρόκειται για έργα που φυλάσσοταν επί χρόνια στα «ντεπό» της Πινακοθήκης και θα βγουν στο «φως» μέσα από περιοδικές εκθέσεις.

Από την ίδρυση της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας το 1983 η Συλλογή Γ.Ι.Κατσίγρα ενισχύεται και δημιουργεί έναν διάλογο με την ευρύτερη πολιτιστική και εικαστική παραγωγή. Η διάδοση των εικαστικών τεχνών, η συνεργασία, η αξιοποίηση και η προβολή του τοπικού καλλιτεχνικού δυναμικού υπήρξαν εξαρχής στόχοι της Πινακοθήκης. Στην διάρκεια των χρόνων λειτουργίας της, η Συλλογή εμπλουτίζεται με τη στήριξη των δωρητών, καλλιτεχνών και ιδιωτών, όπου ο ρόλος τους είναι καίριος και η συμπαράσταση στο έργο του Μουσείου ιδιαίτερης σημασίας καθώς η δωρεά αποτελεί έκφραση κοινωνικής ευθύνης και αγάπης για τον πολιτισμό. Με την έκθεση αυτή η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας και η Καλλιτεχνική Επιτροπή της, παρουσιάζουν ένα χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της Συλλογής που έχει δημιουργηθεί πάνω σ’ αυτόν τον άξονα με έργα σημαντικών σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, Θεσσαλών και όχι μόνο.

Η έκθεση περιλαμβάνει παλαιότερα και νεότερα αποκτήματα της Συλλογής, που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970 έως το 2010 και μας δίνουν με αυτό τον τρόπο μία πληθώρα εικαστικών τάσεων και αποδόσεων. Πρόκειται για έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, μικτές τεχνικές και σχέδια. Έργα διαφορετικών εικαστικών αναφορών και ρευμάτων αλλά όλα κάτω από ένα πρίσμα, το πρίσμα του συλλέγειν, συνομιλούν μεταξύ τους αλλά και το κάθε ένα καταδεικνύει χαρακτηριστικά την πορεία του δημιουργού του. Οι “Σειρήνες” του Γιώργου Λαζόγκα καλούν τον θεατή να αναθεωρήσει τις προκλήσεις του 21ου αιώνα και να επιστρέψει σε πιο πρωτογενείς τρόπους έκφρασης, η ιδιαίτερη πειραματική γραφή του Θανάση Τότσικα επιβεβαιώνει το ώριμο και ουσιαστικό έργο του ενώ το “Τοπίο” του Παναγιώτη Τέτση μας υπενθυμίζει ότι κύρια επιδίωξη του ήταν να αναδεικνύει το σχέδιο, μέσα από το χρώμα και τους τόνους του, με έντονη προσήλωση στη παραστατικότητα.

Καλλιτέχνες

Γιαννούτσος Ανδρέας, Δασκαλάκης Στέφανος, Λαζόγκας Γιώργος, Μαυροΐδης Γιώργος, Μισσούρας Τάσος, Μοσχίδης Παύλος, Νταής Κώστας, Παλαιολόγος Θεολόγου, Πανιάρας Κώστας, Παπανικολάου Χρήστος, Παπαστεργίου Μίλτος, Ράμμος Κώστας, Σαμαράς Νίκος, Σαμαράς Χρήστος, Σουλικιάς Πώλ, Τέτσης Παναγιώτης, Τλούπας Φιλόλαος, Τότσικας Θανάσης, Τσιτώτα Ρένα, Χατζηνίκος Κλεάνθης και Χουλιαράς Γιώργος.

Στα εγκαίνια της έκθεσης θα παρουσιαστεί η performance Η σχέση του υποσυνείδητου μεταξύ μας των εικαστικών Δήμητρας Οικονόμου και Ελένης Παπαδοπούλου. Στο συγκεκριμένο έργο οι δύο εικαστικοί εξέτασαν τον τρόπο που οι πρώιμες αναμνήσεις στιγματίζουν το υποσυνείδητο και επιδρούν στις σχέσεις του σήμερα. Σχέσεις αναμνήσεις, εικόνες, συμπεριφορές που έχουν αποτυπωθεί στην μνήμη σε μικρή ηλικία, μεταφέρονται και αγγίζουν το τώρα. Οι σχέσεις του παρελθόντος και η επιρροή τους στο τώρα. Το σώμα ως δοχείο που περιέχει εν δυνάμει καταστάσεις. Μέσα από μια έρευνα σε ένα από τα κείμενα του Sigmund Freud, Studies of hysteria, συνειδητοποίησαν την υποταγή του σώματος σε αναμνήσεις του παρελθόντος. Μια συνάντηση του παρελθόντος με το παρών, η αντίδραση μεταξύ τους. Μίασυνάντηση δύο νέων γυναικών, που έρχονται αντιμέτωπες, όχι μόνο η μία με την άλλη, αλλά και με τα άτομα που τις έχουν επηρεάσει στο παρελθόν. Μέσα απο αυτήν την δυαδικότητα, δημιουργείται μια κατάσταση που η λειτουργία του υποσυνείδητου έρχεται να αναδείξει, το πόσο επηρεασμένη είναι απο το παρελθον, καθώς κινήσεις και ενέργειες, αντικατοπτρίζονται η μία στην άλλη. Επηρεασμένες απο καλλιτέχνες που λειτουργούν με αυτήν την διπολικότητα , όπως ο Ulay και η Marina Abramovic, ακόμα και σκηνές απο τα έργα του Jan Fabre, έχτισαν μια performance, που σκοπό έχει να αναδείξει την προσωπική σχέση μεταξύ τους, και παρόλο που μοιάζει, το πόσο μη αποστειρωμένη είναι απο τρίτα πρόσωπα.

πηγή: katsigrasmuseum.gr/