Aπευθείας ανάθεση 32 εκ. ευρώ για την καμπάνια του ΕΟΤ

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Aπευθείας ανάθεση 32 εκ. ευρώ για την καμπάνια του ΕΟΤ / 4 View / 05/06/2020

Σύμφωνα με την αποκάλυψη της ΕΣΤΙΑΣ, τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ τελούν υπό παραίτηση αιφνιδίως επειδή διαφώνησαν με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης της τουριστικής προβολής της Ελλάδας στην εταιρεία Marketing Greece, ύψους ύψους 32 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ εμφανίζεται ως μη κερδοσκοπική εταιρεία στην οποία συμμετέχουν παράγοντες του τουρισμού, ωστόσο φαίνεται πως ανήκει σε συγγενικό πρόσωπο κορυφαίου στελέχους του ΣΕΤΕ.

Ο ναύαρχος ε.α Βασίλης Πολίτης, η Αγγελική Μητσολίδου, η Βαρβάρα Αυδή και η Χαρά Πασχαλίδου, μέλη του Δ.Σ του ΕΟΤ, επικεφαλής της οποίας είναι η Άντζελα Γκερέκου, τελούν υπό παραίτηση επειδή διαφώνησαν με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης στην εταιρεία Marketing Greece και δεν υπέγραψαν την σκανδαλώδη συμφωνία.

«Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ», τονίζει το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, σε σχέση με την απευθείας ανάθεσης της τουριστικής προβολής της Ελλάδας στην εταιρεία Marketing Greece.

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι «οι μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece».

«Ήδη, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ προτίθενται να παραιτηθούν αντιδρώντας σε αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες της κυβέρνησης. Είναι προφανές πως οι άνθρωποι του Τουρισμού δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τη φιέστα που ετοιμάζει αύριο ο κ. Μητσοτάκης» καταλήγει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ανακοίνωση εξέδωσε και η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου επεσημαίνοντας ότι «ο υπουργός Τουρισμού καταστρατηγώντας κάθε όρο διαφάνειας, αναθέτει απευθείας και χωρίς όριο στο οικονομικό αντάλλαγμα στην Marketing Greece ΑΕ την προώθηση και προβολή της χώρας, που είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΕΟΤ».

Αύριο στις 8 ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Αίγλη του Ζαππείου θα παρουσιάσει πανηγυρικά την καμπάνια για τον Τουρισμό σε άλλο ένα επικοινωνιακό σόου της κυβέρνησης. Στη σκιά του ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης απλά θα προλογίσει. Ευκαιρία θα ήταν να λογοδοτήσουν στους εργαζόμενους του Τουρισμού που θα έχουν αναγκαστούν να ζουν στην ανασφάλεια και την ανεργία…

Το θέμα είχαν φέρει στην Βουλή 41 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Υπενθυμίζεται ότι η απευθείας ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας στην Marketing Greece είχε φτάσει και στη Βουλή έπειτα από ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ερώτηση γινόταν λόγος «για καταστρατήγηση των όρων διαφάνειας, της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με την απευθείας ανάθεση στην Marketing Greece του συνόλου της τουριστικής προβολής της χώρας μας ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης και κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων».

Επίσης οι βουλευτές ζητούσαν από τον αρμόδιο υπουργό να εξηγήσει «ποια ανάγκη εξυπηρετείται με τον προσδιορισμό της Marketing Greece, ως δυνητικού αποκλειστικού αντισυμβαλλομένου, χωρίς τους περιορισμούς του Ν. 4412/2016, για συμβάσεις που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και μάλιστα, ανεξαρτήτως ύψους ποσού οικονομικού ανταλλάγματος, τη στιγμή, μάλιστα, που υφίσταται διαφανής και γρήγορη διαδικασία με έλεγχο από την ΕΑΔΗΣΥ για απρόβλεπτα, εξωγενή γεγονότα;»

Όπως επίσης «με ποια κριτήρια εξαιρέθηκε η Marketing Greece από το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συβάσεων ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης και προβολής συνεχίζουν να υπόκεινται στους περιορισμούς του εν λόγω νόμου; Γιατί προσπερνάτε την ήδη δομημένη διαδικασία της ενσωματωμένης Οδηγίας όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 32 του Ν.4412/2016 και παρακάμπτετε κάθε διαφανή διαδικασία αποκλειστικά για την Marketing Greece;»

avgi.gr