Μόνο οι «σχολάρχες» και οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων υπέρ του νομοσχεδίου Κεραμέως

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μόνο οι «σχολάρχες» και οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων υπέρ του νομοσχεδίου Κεραμέως / 5 View / 03/06/2020

Τραγική οπισθοδρόμηση στην εκπαίδευση αποτελεί το νομοσχέδιο Κεραμέως, φέρνει μέτρα που απορρίπτει ακόμη και ο Συνήγορος του Πολίτη όπως η διαγωγή στο απολυτήριο, εξετάσεις που «τρέφουν» τα φροντιστήρια και δημιουργία σχολείων δύο κατηγοριών, αλλά και τιμωρητικές ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές, τόνισε ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Υπουργείου Παιδείας Νεκτάριος Κορδής μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη.

Η κα Κεραμέως δεν έκανε πουθενά πίσω για ένα νομοσχέδιο που έχει εισαχθεί στη Βουλή χωρίς να υπάρχει κανένας διάλογος με αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς, είπε ο κ. Κορδής, είναι χαρακτηριστικό ότι χτες πέρα από τους «σχολάρχες» των ιδιωτικών και τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, όλοι ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου. Δεν ανήκουν στον αντιπολιτευόμενο χώρο όλοι αυτοί, προφανώς. Πρόκειται για νομοσχέδιο που αποτελεί τραγική οπισθοδρόμηση στην εκπαίδευση, δεν επιστρέφουμε απλώς στο 2011-2014, αλλά πολύ πίσω, καθώς περιλαμβάνει αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, διογκώνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση δημιουργώντας ένα απίστευτα ταξικό σχολείο.

Ο ίδιος επεσήμανε τέσσερις από αυτές:

  • Αναγραφή διαγωγής στο απολυτήριο, μέτρο χωρίς κανένα παιδαγωγικό χαρακτήρα που και ο ίδιος ο Συνήγορος του Πολίτη έχει ζητήσει να μην περιληφθεί στο νομοσχέδιο, είναι μέτρο-τιμωρία που θα ακολουθεί έναν μαθητή στην υπόλοιπη ζωή τους.
  • Εξετάσεις, με το σχολείο να γίνεται απέραντο εξεταστικό κέντρο από το Γυμνάσιο ως το Λύκειο, με αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων και εισαγωγή της παλιάς, δοκιμασμένης και… αποτυχημένης συνταγής της Τράπεζας Θεμάτων. Μία φορά εισήχθη το 2013-2014 και μόνο στην Α΄ Λυκείου οι μετεξεταστέοι εξαπλασιάστηκαν από το 4% στο 24%. Και στα φροντιστήρια οι μαθητές αυξήθηκαν κατά 15%… Προκαλείται ακραίος ανταγωνισμός, μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων, προσφυγή στα φροντιστήρια και αύξηση της μαθητικής διαρροής. Και το σχολείο θα γίνει πιο ταξικό.
  • Αυξάνεται ο αριθμός των πρότυπων σχολείων, πρακτικά δημιουργούνται σχολεία δύο κατηγοριών και αναδεικνύεται το ιδεολόγημα της αριστείας, που είδαμε πώς εφαρμόζεται από το «επιτελικό κράτος»
  • Οι αναπληρωτές που είναι σήμερα 41.000 στην εκπαίδευση αντί να ενισχύονται, με κίνητρα, επίδομα στέγασης, κτλ., τιμωρούνται. Αν κάποιος κληθεί Μάρτιο να πάει κάπου να εργαστεί και αρνηθεί (που είναι δύσκολο να αλλάξει οικογενειακή ζωή, να βρει σπίτι, κτλ.), αποκλείεται για 2-3 χρόνια…

Όλες αυτές τις λογικές η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα μπορούσε να τις επιβάλει εάν δεν χρησιμοποιούσε την πανδημία ως ευκαιρία. Τις κάμερες, το «άνοιγμα» των σχολείων που ωστόσο δεν έχουν μαθητές, το νομοσχέδιο. Αντί να αναβαθμίζεται η Παιδεία, αναβαθμίζονται οι νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες και στο χώρο της εκπαίδευσης, κατέληξε ο κ. Κορδής.