Συνεδρίαση με σφοδρές αντιδράσεις για το master plan του ΟΛΠ – Απορρίφθηκε η επέκταση του container terminal

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συνεδρίαση με σφοδρές αντιδράσεις για το master plan του ΟΛΠ – Απορρίφθηκε η επέκταση του container terminal / 1 View / 10/10/2019

Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων από εργαζόμενους και επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος, αλλά και των δήμων Κερατσινίου και Περάματος συνεδριάζει αυτή την ώρα η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων «ΕΣΑΛ», προκειμένου να αξιολογήσει τα δύο νέα έργα που συμπεριλαμβάνονται στο νέο master plan του ΟΛΠ και δεν είχε εγκρίνει στην τελευταία της συνεδρίαση.

Με την έναρξη της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν οι δήμαρχοι Περάματος και Κερατσινίου Δραπετσώνας Γιάννης Λαγουδάκης και Χρήστος Βρεττάκος, οι οποίοι δήλωσαν ότι θα κινηθούν δικαστικά εναντίον όποιας απόφασης πάρει η ΕΣΑΛ και αποχώρησαν από τη συνεδρίαση. Την ίδια στάση κράτησε και ο πρόεδρος του  Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ΣΕ.ΝΑ.ΒΙ  Βασίλης Κανακάκης.

Στη συνέχεια τα μέλη της ΕΣ.ΑΛ κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάζουν, προκειμένου να αποφασίσουν για το τι μέλλει γενέσθαι.

Οι τοποθετήσεις

O δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τόνισε ότι «η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επι της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης».

«Ο δήμος Περάματος δεν θα συμμετέχει σε καμία παρανομία αποχωρούμε και δηλώνουμε ότι θα κινηθούμε δικαστικά.Η Cosco όλα αυτά τα χρόνια απαξιώνει εντελώς τις πόλεις και μας έχει γυρίσει την πλάτη. Γιατί δεν ανέβηκαν τα πρακτικά της ΕΣΑΛ στο διαύγεια όπως γινόταν στις προηγούμενες συνεδριάσεις. Εμείς από που θα ενημερωθούμε», διερωτήθηκε ο δήμαρχος Περάματος.

«Αντιμετωπιζόμαστε με ένα τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά, για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε», δήλωσε από την πλευρά του ο  Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος και πρόσθεσε ότι «θέλετε δεν θέλετε αυτό θα το ανατρέψουμε.»

«Ας καταλάβετε  ότι απέναντί σας δεν πρέπει να έχετε τις τοπικές κοινωνίες. Με καλέσατε σήμερα εδώ να κάνω τι διαβούλευση; Τι διαβούλευση την κάνει η εταιρεία και όχι η ΕΣΑΛ; Το σχέδιο αυτό έχει ένα και μοναδικό κριτήριο το πως η εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της. Δεν υπάρχουν γι αυτή οι τοπικές κοινωνίες και οι ανάγκες τους. Εσείς καλείται σήμερα να πάρετε μία πολιτική απόφαση. Πως μπορείτε να έχετε εμπιστοσύνη σε μία εταιρεία κολοσσό η οποία μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου αλλάζει το Master Plan.Δεν μπορείτε κύριοι να πάρετε καμία απόφαση για το μέλλον τριών πόλεων. Γι αυτό αποχωρούμε», υπογράμμισε ο δήμαρχος Κερατσινίου.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ΣΕΝΑΒΙ Βασίλης Κανακάκης είπε ότι «όλα αυτά που λέτε σήμερα εδώ τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης.H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε, τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη ζώνη που θα πάνε. Γι όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση.Αν νομίζεται ότι το cd που μας δώσατε πρόκειται για διαβούλευση γελιέστε.»

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης  «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας ενημέρωσε τα μέλη της ΕΣΑΛ για τα καινούργια στοιχεία που σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν στο νέο σχέδιο του Master Plan και αφορούν το duty free. Τόνισε ότι τα μέλη της ΕΣΑΛ εγκρίνουν μελέτες με σχισμένες σελίδες και ζήτησε την ακύρωση του έργου στη νότια προβλήτα.

Απορρίφθηκε η επέκταση του container terminal

Απέδωσαν καρπούς οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων, των φορέων και των πολιτών, καθώς η Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες.

Ωστόσο ούτε το άλλο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, επειδή ο ΟΛΠ δεν το έθεσε για συζήτηση στη σημερινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. Ο Νέος Μόλος Δραπετσώνας παραμένει ως έχει για αποκλειστική χρήση της ναυπηγοεπισκευής και της ακτοπλοΐας.

πηγή: efsyn