ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος / 21 View / 01/08/2016

Οριακή βελτίωση εμφάνισε τον Ιούλιο το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, παρά τη μικρή επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 90,9 μονάδες, έναντι 89,7 μονάδων τον Ιούνιο του 2016 και 82,1 μονάδων τον Ιούλιο του 2015.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί αποτέλεσμα κυρίως, της βελτίωσης των προσδοκιών στις υπηρεσίες, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Κινούμενη σε αντίθετη κατεύθυνση, η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχασε έδαφος και παρουσίασε μικρή επιδείνωση.

Ουσιαστικά και αυτόν τον μήνα – όπως και γενικότερα το τελευταίο διάστημα – καταγράφηκε στασιμότητα, χωρίς σημαντικές μεταβολές στο οικονομικό κλίμα.

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, γεγονότα που δυνητικά θα ήταν σημαντικά για την πορεία του δείκτη, όπως το Brexit και άλλες εξελίξεις στο εξωτερικό, αλλά και εσωτερικά όπως οι φορολογικές υποχρεώσεις εισοδήματος, ίσως επηρεάσουν στο μέλλον, αλλά δεν έχουν προς το παρόν αισθητή επίδραση στις προσδοκίες των νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Αναλυτικότερα:

  • στη Βιομηχανία, οι θετικές προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες αποκλιμακώνονται, το ισοζύγιο στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα διαμορφώνεται οριακά υψηλότερα, ενώ οι αρνητικές εκτιμήσεις για τις παραγγελίες και τη ζήτηση επιδεινώνονται.
  • στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων αμβλύνονται, ενώ οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση παραμένουν δυσμενείς, με τις αισιόδοξες προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης, να χάνουν ελαφρά έδαφος.
  • στο Λιανικό Εμπόριο, οι θετικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα, όμως οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους επιδεινώνονται αισθητά, με το δείκτη των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται, λόγω ρευστοποιήσεων κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
  • στις Κατασκευές, αρνητικά κινούνται οι προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων, αλλά και οι προβλέψεις για την απασχόληση
  • στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, η υποχώρηση του δείκτη είναι αποτέλεσμα των δυσμενέστερων προβλέψεων στην πρόθεση για αποταμίευση και την εξέλιξη της ανεργίας, αφού οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση το επόμενο 12μηνο παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες και βελτιώνονται οριακά σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της χώρας.

 

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ