Το ΕΜΠ λέει «όχι» στην εξίσωση ΑΕΙ και κολεγίων

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ΕΜΠ λέει «όχι» στην εξίσωση ΑΕΙ και κολεγίων / 3 View / 20/01/2020

Υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και κατάργηση στην πράξη του άρθρου 16 του Συντάγματος θεωρεί η Σύγκλητος του ιδρύματος τη ρύθμιση που κάνει ισότιμα, διά της πλαγίας, τα πτυχία των Πανεπιστημίων με τα αντίστοιχα ιδιωτικών μεταλυκειακών σχολών.

Πληθαίνουν οι φωνές ενάντια στη -διά της πλαγίας- εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των δημόσιων Πανεπιστημίων. Αυτή τη φορά η διαφωνία έρχεται από τη Σύγκλητο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία σε πρόσφατη απόφασή της αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων κολεγίων με τους απόφοιτους των ΑΕΙ «υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των Πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος».

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ στηρίζει περαιτέρω τη θέση της αναφερόμενη σε έτερη ρύθμιση (άρθρο 16) του πρόσφατα κατατεθειμένου σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία η κρατική χρηματοδότηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας θα γίνεται με όρους αξιολόγησης, τονίζοντας ότι η λογική αυτή οδηγεί στον ανταγωνισμό των ιδρυμάτων και σε περικοπές «σε ένα ήδη ασφυκτικό κλίμα εξαιτίας των μειώσεων των προϋπολογισμών τα τελευταία χρόνια και της υποστελέχωσης των Πανεπιστημίων».

Αναφορικά με την υποστελέχωση, η Σύγκλητος του ΕΜΠ κάνει λόγο για 35% μείωση των μελών ΔΕΠ την τελευταία δεκαετία, γεγονός που υπονομεύει την αρτιότητα της παρεχόμενης θεωρητικής και εργαστηριακής εκπαίδευσης. «Η εφαρμογή του μέτρου 1:1 στην αναπλήρωση των κενών από την αφυπηρέτηση των συναδέλφων μελών ΔΕΠ και προσωπικού είναι όρος επιβίωσης για το Ιδρυμα» τονίζει η σχετική ανακοίνωση.

Το ζήτημα της διαγραφής φοιτητών απασχόλησε επίσης την τελευταία συνεδρίαση, κατά τη διάρκεια της οποίας εκφράστηκε η διαφωνία επί του θέματος, με τη Σύγκλητο να αποφασίζει ομόφωνα ότι «η ουσιαστική αντιμετώπιση του θέματος απαιτεί σοβαρή προσπάθεια εκ μέρους των Πανεπιστημίων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό των προγραμμάτων σπουδών, για καλύτερο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και συστηματική εκπαιδευτική υποστήριξη όσων φοιτητών έχουν ανάγκη, και εκ μέρους της Πολιτείας έμπρακτη στήριξη στους οικονομικά αδύναμους και μέτρα για τους εργαζόμενους φοιτητές».