Η σεμνότυφη «αριστεία» – του Σπύρου Ραπανάκη

by/ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η σεμνότυφη «αριστεία» – του Σπύρου Ραπανάκη / 13 View / 31/03/2018

Πού να φανταζόταν ο Μοντιλιάνι ότι 110 χρόνια μετά το «σκάνδαλο», όπως χαρακτηρίστηκαν οι γυμνές απεικονίσεις του, το οποίο οδήγησε σε παρέμβαση της αστυνομίας στην γκαλερί του Παρισιού Berthe Weill, θα αναβίωνε διά στόματος «ευρωπαϊστή»και «άριστου βουλευτή»

Τάξις και ηθική» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος στο tweet του νεοδημοκράτη -πρώην Ένωση Κεντρώων και πρώην μετεωρολόγου στην ΕΡΤ- Γ. Καλλιάνου. Ο γαλάζιος βουλευτής φαίνεται πως σκανδαλίστηκε από τον -μάλλον ανάρμοστο κατά τον ίδιο- πίνακα του Μοντιλιάνι «Ξαπλωμένο γυμνό» που βρισκόταν πίσω από το βήμα όπου μιλούσε την Τετάρτη ο Ευ. Τσακαλώτος στον Πειραιά.

«Δεν γίνεται ο υπουργός Οικονομικών να μην είδε σήμερα ότι μιλάει με φόντο αυτόν τον πίνακα. Μας τρολάρουν συνεχώς την ώρα που διαλύουν τη χώρα» σχολίασε στο twitter ο Γ. Καλλιάνος. Ακόμη και όταν το κράξιμο στα σόσιαλ μίντια πήγε σύννεφο, ο βουλευτής επέμεινε πως δεν γίνεται ο υπουργός Οικονομικών να κάνει δηλώσεις μπροστά από αυτόν τον πίνακα.

Δεν θα σχολιάσουμε την έλλειψη μόρφωσης και καλλιέργειας που προκύπτει ως συμπέρασμα από την τοποθέτηση του Καλλιάνου. Άλλωστε από «άριστους» στο πολιτικό σύστημα και δη στη Δεξιά έχουμε χορτάσει. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως πρόκειται για ακόμη μια ένδειξη ότι το πολιτικό σύστημα, από το Κέντρο έως τη Δεξιά, εμφανίζεται να εκφράζει επικίνδυνες απόψεις που βρίθουν σκοταδισμού και θεοκρατίας. Ένας νέος, ηλικιακά και πολιτικά, βουλευτής σοκάρεται από το γυμνό και το καταγγέλλει.

Πού να φανταζόταν ο Μοντιλιάνι ότι, 110 χρόνια μετά, το «σκάνδαλο», όπως χαρακτηρίστηκαν οι γυμνές απεικονίσεις του, το οποίο οδήγησε σε παρέμβαση της αστυνομίας μετά την έκθεση έργων του στην γκαλερί του Παρισιού Berthe Weill, θα αναβίωνε διά στόματος «ευρωπαϊστή»και «άριστου βουλευτή»; Ακραίος συντηρητισμός, σεμνοτυφία και υποκρισία.

Υποκρισία που γιγαντώνεται αν λάβουμε υπ’ όψιν πως διατυπώνεται από βουλευτή της Ν.Δ., της οποίας η νεολαία και η φοιτητική παράταξη (ΟΝΝΕΔ και ΔΑΠ) διαφημίζουν τα πάρτι τους με αφίσες που ξερνάνε σεξισμό και χυδαιότητα. Πόσο μάλλον όταν το tweet αναπαρήχθη από διάφορα sites στα οποία ανά τρεις ειδήσεις συμπεριλαμβάνονται τα οπίσθια και το μπούστο της τάδε ηθοποιού και της δείνα παρουσιάστριας.

Χυδαίο το γυμνό στην τέχνη, διαφήμιση η εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος. Σοκάρει το γυμνό σώμα σε έναν πίνακα, κανονικότητα όμως η «πώληση» του γυμνού στα τηλεοπτικά στούντιο και στα «ρεπορτάζ» από τις παραλίες το καλοκαίρι. Δεν απέχει και πολύ από τα ήθη της εποχής του Μοντιλιάνι.

Κλείνοντας, μια διαπίστωση. Ο αγώνας της Αριστεράς για μια άλλη κοινωνία, για υπέρβαση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, γίνεται ακόμη πιο δύσκολη υπόθεση. Όταν η αστική τάξη της χώρας και οι πολιτικοί εκφραστές της πέρασαν και δεν ακούμπησαν από τον Διαφωτισμό, πρώτιστο καθήκον της Αριστεράς είναι να ρίξει φως στο μαύρο σκοτάδι που αυτοί οι άνθρωποι προπαγανδίζουν, δίπλα στους Αμβρόσιους και τους «ακτιβιστές» χρυσαυγίτες.

πηγή: «Αυγή»